نیازمندی ها | رضوانشهر چه خبر | ثبت اطلاعات اصناف | درج تبلیغات | رضوان آنلاین | همکاری | معرفی | ارتباط با ما
دوشنبه ١٦ تير

|

بسم الله الرحمن الرحیم * "اللَّهُمَّ كُنْ لِوَلِيِّكَ الحُجَةِ بنِ الحَسَن * صَلَواتُکَ علَیهِ و عَلی آبائِهِ * فِي هَذِهِ السَّاعَةِ وَ فِي كُلِّ سَاعَةٍ * وَلِيّاً وَ حَافِظاً وَ قَائِداً وَ نَاصِراً وَ دَلِيلًا وَ عَيْناً * حَتَّى تُسْكِنَهُ أَرْضَكَ طَوْعاً وَ تُمَتعَهُ فِيهَا طَوِيلا" *
نظر سنجی
نظر شما درمورد شرکت دهکده سبز چیست ؟

عالی؟
خوب؟
متوسط؟
بد؟

آخرین رویداد های سایت
دهه کرامت فرصتی برای ترویج فرهنگ اهل بیت(ع) و تکریم مقام ولایت است
دانستنیهای عجیب دنیا
خیانت عاطفی: آیا خیانت است یا یک احساس پاک؟
تفاوت شیعه و سنی
افتتاح بیش از ۵۷ طرح عام المنفعه در شهرستان رضوانشهر
افتتاح و بهره برداری از 20 طرح عمرانی و اشتغالزا در بخش پره سر رضوانشهر
بیوگرافی میلاد کی مرام
واگذاری ۱۲ واحد مسکن مددجویی در رضوانشهر
افتتاح و بهره برداری از 8 طرح عمرانی و عام المنفعه در روستاهای رضوانشهر
خانواده موفق چه ویژگی‌هایی دارد؟
ویروس کرونا چیست؟ علائم بیماری، نحوه انتقال و چگونگی شیوع آن
دوره آموزشی ویژه اعضای اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزی گیلان برگزار شد
اعلام برنامه های دهه مبارک فجر بنیاد شهرستان رضوانشهر
حادثه مرگبار در جاده پره سر – رضوانشهر
ضرورت ساماندهی زباله و مدیریت آن از مبداء در رضوانشهر
تأثیرات مثبت پدافند غیر عامل را باید به اطلاع مردم برسانیم
توجه همگان باید نسبت به امر کتاب و کتابخوانی شد
یک کشته در تصادف رانندگی
کشف مواد مخدر و چوب قاچاق در آستانه اشرفیه و رضوانشهر
عزاداری و اطعام اهل سنت و تشیع در روز تاسوعا
همزمان با ایام عزاداری حسینی، مراسم سوگواری
آداب و اعمال مخصوص روز عاشورا
اعمال روز تاسوعا
چرا حضرت عباس(ع) باب الحوائج است؟
تاسوعا چه روزی است؟
اقامتگاه بوم گردی پاسارگاد پره سر
کشف 171 فقره سرقت در رضوانشهر
چرا به حضرت علی اصغر(ع) باب الحوائج میگویند؟
یاران شیدای حسین (علیه السلام)
احکام محرم | آداب ورود هیئت‌های مذهبی به مساجد
آمار بازدید
بازدیدامروز: 591
بازدید کل : 8038102
صفحه اصلی > خـــــانــــــوادگــــــی > آقایان  

بیلیورد تبلیغاتی



  چاپ        ارسال به دوست

چند کالری بسوزانیم که 100 گرم وزن کم شود؟

فاکتورهای زیادی وجود دارند که روی سوخت و ساز و و زن تاثیر می گذارند از جمله: سن، سایز بدن، جنسیت، ژنتیک، ترکیب بدنی و دیگر شاخص های سلامت.

 

اینکه برای کاهش وزن چه مقدار کالری باید بسوزانیم متفاوت است اما معادلات برآورد کالری وجود دارد که می توانند کمک کنند مقدار کالری تخمینی برای کاهش وزن را حساب کرد.

 

راه های زیادی برای سوزاندن 100 گرم و یا حتی بیش از نیم کیلو وجود دارد. بسیاری از برنامه های غذایی و تغییرات در رفتار غذایی می توانند منجر به کاهش وزن شوند.

 

با این حال کاهش وزن می تواند نتیجه از دست دادن وزن آب بدن، بافت عضلانی یا چربی ها باشد. کاهش وزن اولیه معمولا حاصل کاهش ترکیبی از آب بدن، بافت عضلانی و چربی ها است.

 

با این حال برخی برنامه های غذایی و ورزشی سالم می توانند کاری کنند کاهش وزن بیشتر از بخش چربی های بدن اتفاق بیفتد.

 

چگونه 100 گرم بسوزانیم؟ 

کاهش 100 گرم از وزن بدن می تواند در یک روز و با تغییر در مصرف مایعات و مقدار غذای دریافتی اتفاق بیفتد.

 

با این حال اگر می خواهید 100 گرم یا هر مقدار دیگری که می سوزانید چربی باشد، مطمئن شوید یک برنامه غذایی بسیار محدود را دنبال نمی کنید.

 

چنین برنامه هایی معمولا کالری بسیار پایینی دارند و غذاهای بسیاری را محدود می کنند و نمی توانید از غذاهای سرشار از مواد مغذی استفاده کنید.

 

دنبال کردن یک برنامه بسیار کم کالری می تواند به کاهش وزنتان کمک کند اما همین که آن برنامه را کنار بگذارید تمام وزن کم شده دوباره باز خواهد گشت.

 

چگونه می توانیم وزنی کم کنیم که از چربی بدن باشد؟ 

نتیجه کاهش چربی بدن شاید دیرتر دیده شود اما این نوعی از کاهش وزن است که به صورت کلی به عنوان بهبود سلامت در نظر گرفته می شود.

 

کاهش چربی بدنی می تواند از طریق یک برنامه غذایی متعادل و اضافه کردن ورزش مرتب به روتین روزانه بدست بیاید.

 

مقدار ورزشی که برای کاهش وزن و سلامت لازم دارید می تواند متفاوت باشد. به صورت کلی، ترکیبی از ورزش قدرتی، ورزش هایی با شدت متوسط و بالا می توانند علاوه بر کالری سوزی به افزایش و تثبیت بافت عضلانی نیز کمک کنند.

 

چه زمانی وزنتان کم می شود؟ 

کاهش هر 3.500 کالری حدودا برابر با کاهش نیم کیلو وزن است. از این رو برای نیم کیلوگرم کاهش وزن در یک هفته باید هر روز 500 کالری خود را محدود کنید.

 

اگر می خواهید در یک هفته یک کیلو وزن کم کنید این مقدار دو برابر می شود و باید در یک هفته روزی 1000 کالری خود را محدود کنید. این مقدار را می توان با ترکیب برنامه غذایی و ورزش کم کرد.

 

اگر می خواهید 100 گرم کم کنید در تئوری باید توسط برنامه غذایی و ورزش 875 کالری از برنامه خود کم کنید. به این شکل در طول یک روز 100 گرم وزن کم خواهید کرد.

 

توصیه می شود کم کردن کالری برنامه غذایی با حذف غذاهایی که کالری خالی دارند اتفاق بیفتد نه غذاهای سرشار از مواد مغذی و سالم. هدف از کاهش مقدار کالری دریافتی این است که بدن روی چربی سوزی برود.

 

با این حال برخی افراد پس از اینکه توسط برنامه غذایی کم کالری مقداری وزن اولیه را کم می کنند بلافاصله با کنار گذاشتن برنامه غذایی کم کالری دچار توقف کاهش وزن یا حتی افزایش وزن می شوند.

 

دلیل چنین وضعیتی این است که ممکن است با کاهش کالری دریافتی سوخت و ساز کند شود و هورمون استرس نیز ممکن است افزایش پیدا کند که می تواند کاهش وزن را دشوارتر کند.

 

نوسانات طبیعی وزن در طول روز 

اگر در پی وزن کم کردن هستید باید این را بدانید که در طول روز نوسانات وزنی کاملا طبیعی است. تمرکز روی این مقدار کمِ کاهش وزن می تواند باعث ایجاد وسواس شود طوری که پیوسته خود را وزن کنید و رو به عادات غذایی ناسالم بیاورید.

 

بسیار مهم است که بدانید سلامتتان از عدد روی ترازو مهمتر است. عددی که روی ترازو است نمی تواند به شما بگوید چه مقدار بافت عضلانی دارید و یا اینکه داخل بدنتان چه خبر است.

 

تمرکز باید روی ساخت عادات سبک زندگی سالم مانند خوردن غذای سالم، الگوی خواب سالم، پایین آوردن سطح استرس و روتین ورزشی باشد.

 

چرا محاسبه کاهش وزن همیشه کار نمی کند؟ 

متاسفانه، کاهش وزن همیشه به سادگی جمع و تفریق اعداد نیست. بدن انسان بسیار پیچیده تر از این اعداد ساده است و شاید به همین دلیل است که استفاده از یک معادله ریاضی در برخی از شرایط جواب نمی دهد.

 

ایده برابری 3.500 کالری با نیم کیلوگرم بر می گردد به اطلاعاتی از سال 1958. اما با دانشی که متخصصان امروزی درباره کاهش وزن دارند متوجه می شویم همه چیز به این سادگی نیست.

 

خبر خوب اینکه قانون کم کردن کالری به این مقدار از برنامه غذایی برای اوایل کاهش وزن به خوبی جواب می دهد. اما اگر بخواهید از همین شیوه در طولانی مدت استفاده کنید به مرور کاهش وزن کمتر می شود.

 

دلیلش این است که وقتی وزن کم می کنید شرایط بدن تغییر می کند و باید با توجه به این تغییرات برنامه غذایی نیز تغییر کند.

 

آیا این بدان معناست که تمام کاهش وزن هایی که بر این مبنا است را باید فاقد کارایی حساب کنیم؟ خیر اینطور نیست.

 

از این روی می توان از آن به عنوان یک مبنا استفاده کرد اما همانطور که گفته شد برنامه غذایی باید با پیشرفت تغییراتی نیز داشته باشد.

 

منبع: سلامت نیوز

 


١١:٢٢ - يکشنبه ١٠ شهريور ١٣٩٨    /    شماره : ١٠٢٥٢    /    تعداد نمایش : ١١٣٨


نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر:
 

خروج




.

گرشگردی

دیدنــــــی ها
تصــــــــــــاویر
صنایع دستی
معــــــــــرفی

اصناف

ثبت نـــــــــــــام
درج اطـــــلاعات
جســــتجــــــــو
فهرست اصناف
رسانه

آی رضوانشهر
شهر مجازی
نشـــــــریات
اخــــــــــــبار
تبلیغات

درج تبلـــیغ
تعرفه تبلیغ
مزیت هـــا
مشــــاوره
معرفی

دربـــــــاره
همکـــاران
استخـدام
عضــــویت
شبکه اجتماعی

تلگــــــــرام
اینستاگرام
فیــس بوک
تو یتــــــــــر

تمامي خدمات اين مرکز ، حسب مورد داراي مجوزهاي لازم از مراجع مربوطه مي‌باشند و فعاليت‌هاي اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است.

© حقوق این سایت متعلق به مرکز خدمات و پشتیبانی سایبری استان گیلان می باشد. هرگونه کپی برداری پیگرد قانونی دارد.

آی رضوانشهر را در گوگل محبوب کنید: